7 Heaven beschikt over een prachtige, ruime werkplaats van 350 vierkante meter! 

Met 4 bruggen, een aparte lashoek met afzuigwand en apparatuur te kust en te keur zijn wij klaar om uw klassieker te onderhouden of restaureren zodat uw geliefde bolide nog jaren meekan.

Voor dit onderhoud heeft 7Heaven voor de Classic Mini nagenoeg alle technische onderdelen origineel op de plank liggen en kunnen we direct monteren, wat niet origineel leverbaar is in de best leverbare kwaliteit.

Voor de Mini maar ook voor alle andere klasiekers hebben wij door de jaren heen een groot netwerk opgebouwd met diverse leveranciers in binnen en buitenland waar we kunnen kopen, ook hier geld origineel en wat er origineel niet is alleen in de beste kwaliteit!

De olie die we gebruiken voor alle klassiekers komt van MILLERS, dit is de beste die er is weten wij uit ervaring! Met deze reden zijn wij dan ook dealer van de Nederlandse importeur.

Voor de laswerkzaamheden beschikken we over speciale lasapparatuur zoals;

Puntlasmachine
Dubbelwerkend om de originele puntlassen weer terug te kunnen plaatsen met geringe inbreng van hitte in het materiaal.

Puntlasmachine/spotter
Enkelzijdig, tevens spotter om uit kunnen deuken op plaatsen waar we van binnen niet bij kunnen. Ook kunnen we met deze machine plaatselijk plaatwerk verhitten om de rek uit de plaat van een slechte eerdere reparatie of een oude schade te halen.

MIG machine
Deze machine is de meest bekende, met deze machine, met vele mogelijkheden, kunnen we veel repareren zowel aan het chassis als aan een carrosserie.

TIG machine

Met deze machine werken we aan RVS carrosserieën en natuurlijk aluminium. Ook voor uw vooroorlogse auto staan we dus klaar, eveneens kunnen we hier versnellingsbakken e.d. mee repareren.

Koper solderen
Een soort MIG las echter met een ander soort gas, deze methode geeft minder hitte in de plaat en we kunnen door het koper precies zien waar we bezig zijn. Veel moderne fabrikanten eisen dat er met deze apparatuur gewerkt wordt doordat er minder  inwendige roestvorming voorkomt.

Vertinnen
Van oudsher werden auto’s strak gemaakt met tin waar tegenwoordig kunststof plamuur gebruikt wordt. Op verzoek tinnen wij de lassen aan uw auto af zodat er geen enkele kans bestaat dat er roestvorming komt door minuscule gaatjes in het laswerk. Door het vertinnen komt er geen vocht door de las dus ook niet onder de nieuwe laklaag. 7heaven zal altijd tussen de plaatdelen een hechtende lasprimer zetten, veel lassers/restaurateurs maken de fout dit niet te doen waardoor er tussen de gelaste platen de kale delen op elkaar liggen en ze meteen weer gaan roesten.

Bij behandeling van plaatsen die aangetast zijn door roestvorming en op plaatsten waar we slecht bij kunnen gebruiken wij BRUNOX, dit beschermt die plaatsen tegen verdere aantasting doordat er geen zuurstof meer bijkan. Ook van BRUNOX zijn we rechtstreeks dealer!

Naast al deze technieken beschikken we over alle gereedschappen en montagematerialen om uw klassieker af te kunnen monteren en af te stellen na het spuitwerk. Natuurlijk voorzien we de auto ook van een grote beurt, alle technische reparaties en in samenwerking met Garage Pomme in Nuland verzorgen we uw APK keuring.

www.garagepomme.nl

Roestpreventie

Na de las- en spuitwerkzaamheden adviseren wij u dringend om de auto van een roestwerend middel te voorzien. Wij hebben de beste ervaring met Waxoyl waar we zelf sub-dealer van zijn, hierdoor kunnen we uw auto voorzien van een gecertificeerde anti-roest behandeling met garantie.

Waardebepaling
Na onze werkzaamheden geven we u het dringende advies om uw auto als hij ouder is dan 7 jaar te laten taxeren door onze huistaxateur www.autoconoom.nl . Dhr Struijk zal de juiste waardebepaling voor U doen!